icoon | snelverwijspunt
logo | snelverwijspunt

Driegesprek inzetbaarheidscoach

interventie cover | snelverwijspunt

Driegesprek inzetbaarheidscoach

€ 451,50

Wanneer werknemer en werkgever een goed gesprek voeren over wat nodig is om duurzaam inzetbaar te blijven, bevordert dit een snelle terugkeer naar het werk.

Expertisebedrijf:

ZekerArbo

Omschrijving

Praten over praktische oplossingen voor knelpunten in het werk is vaak geen gemakkelijke opgave voor werknemer en werkgever. Enerzijds kan de onervarenheid van de werknemer en werkgever hierbij een rol spelen. Anderzijds gaat het soms over lastige kwesties, waarbij de werknemer en werkgever beiden niet goed weten hoe ze dit gesprek samen moeten voeren.


In een enkel geval loopt het helemaal uit de hand en ontstaan zodanige communicatieproblemen, dat een constructief gesprek niet meer mogelijk is. Dan is er hulp van buitenaf nodig. Dit speelt niet alleen na een ziekmelding. Ook als een werknemer aan het werk is, kunnen er kwesties zijn die vragen om een goed gesprek. Graag helpen wij werknemer en werkgever om de feiten op tafel te leggen en te praten over wat tot daadwerkelijke oplossingen leidt. Dit is het zogenaamde driegesprek, dat wordt begeleid door een inzetbaarheidscoach.


Wat houdt het driegesprek in?

Voorafgaand aan het driegesprek houdt de inzetbaarheidscoach altijd eerst een telefonisch intakegesprek met de werkgever en werknemer. Vervolgens worden er afspraken gemaakt over het plannen van het driegesprek. Tijdens dit gesprek zorgt de inzetbaarheidscoach ervoor dat de werkgever en werknemer in een constructieve dialoog praten over de oplossingen voor de ervaren knelpunten in:

  • het werk;
  • het op elkaar afstemmen van werk en privé;
  • het voeren van een constructief gesprek bij communicatieproblemen;
  • het vertalen van een werkhervattingadvies van de bedrijfsarts naar werkmogelijkheden.


De inzetbaarheidscoach praat niet over gezondheidsklachten

In het driegesprek met de inzetbaarheidscoach wordt niet gesproken over eventuele gezondheidsklachten. Dergelijke gesprekken voert de werknemer met de bedrijfsarts. Daarom vragen wij de werknemer en werkgever nadrukkelijk om de gezondheidsklachten niet aan de orde te brengen in het driegesprek, maar te focussen op een constructieve dialoog over oplossingen voor de ervaren knelpunten.


Wanneer zetten we een driegesprek in?

  • Als de bedrijfsarts, of een andere bij de werkgever betrokken professional van ZekerArbo, signaleert dat een driegesprek ingezet kan worden.
  • Als de werkgever contact opneemt met ZekerArbo en vraagt om een driegesprek. 
  • Als de werknemer en werkgever, naar aanleiding van het telefonische intakegesprek met de inzetbaarheidscoach, besluiten om het driegesprek in te zetten. Pas nadat dit besluit is genomen, wordt het driegesprek gepland.


Wat levert het driegesprek de werknemer en werkgever op?

  • Duidelijke afspraken tussen de werknemer en werkgever over oplossingen voor ervaren knelpunten in het werk.
  • Een goede afstemming tussen werk en privé.
  • Een constructieve dialoog bij communicatieproblemen.
  • Een vertaling van een werkhervattingadvies van de bedrijfsarts naar werkmogelijkheden.


Details

Eerste contact:

Binnen 5 werkdagen

Start dienstverlening:

In overleg

Extra informatie:

Telefonische intake werkgever € 54,90 Telefonische intake werknemer € 54,90 Driegesprek & verslag € 341,70 Optioneel (op uw verzoek): reizen naar uw locatie per uur € 170,15

Prijs specificaties

Contactgegevens aanbieder

undefined

602

Naam:

Snelverwijspunt

Telefoon:

088 277 8801

logo | snelverwijspunt

Contact

Postbus 30514

3503 AH Utrecht

info@snelverwijspunt.nl

KVK: 27145186

BTW: NL 802355456B01

© 2025 Zorg van de Zaak

icoon | snelverwijspunticoon | snelverwijspunt